pühapäev, 3. jaanuar 2010

Kõrvitsa saiad.

Asi sai alguse sellest, et Jane, Ene-Renate ja mu ema kinkisid mulle sügisel kõrvitsa (tänud neile). Tegin kõigist kolmest püree ja panin parajate pakkidena sügavkülma. Siis hakkasin mõtlema, et kas sööme nüüd 5a regulaarselt kõrvitsasuppi? Juurutasin hädasunnil kõrvitsasaiakesed. Poesaia pole puutunud sellest ajast kordagi. Nüüdseks olen neid saiakesi teinud vähemalt 30-l erineval viisil selle talve jooksul. Kõik süüakse alati kiirelt ära. Oleme vist sõltuvuses. Väidan, et ei ole olemas optimaalsemat saiatoodet kui kõrvitsasaiake:
1. eriti lihtne teha
2. tervislikum kui enamus maiuseid
3. varieerumisvõimalusi miljon (eile tegin õunte ja kuivatatud ananassidega)
4. mõnus diivanil nosida ja mugav tööle kaasa võtta
5. ei määri käsi ega pudine
6. kõrvitsamaitset ei avasta 100% keegi
7. hea autos süüa ja lastele reisile kaasa võtta
8. ilusad kollased nagu safranisaiad (säästate ligi 100.- safrani pealt igal korral)
9. ei viitsi rohkem lisada.................võiksin jätkata mitu päeva.


100g võid sulatada


550g kõrvitsapüreed


100g suhkurt


25-30g pärmi


0,5 tl soola juurde segada


550g jahu viimasena ja kerkima ahju otsa!





Kui taignakauss kaane pealt viskab, siis lisa korralik tassitäis puhtaid rosinaid vms.


Kinnita kaas ja pane veel korraks ahju otsa!


Nüüd lülita ahi sisse 200kraadi ja otsi välja nt. silikoonist muffinivormid.


Täida vormid kahe lusika abil ja aseta ahju. Minul valmib 28 saiakest.


Olen neid paari kuu jooksul teinud mitusada. Keegi sööb kõik ära.

2 kommentaari:

  1. Olen aja jooksul retsepti natuke muutnud. Head on igal moel. Liiga head nagu ütles Helina. Ta on mu kokkamise kõige suurem fänn.

    VastaKustuta
  2. kas retseptis muna ei käi???
    tunduvad nii maitsvad

    VastaKustuta